Hányas szám van a képen??

9 05 2006

Én tényleg nem látom… 


Műveletek

Information

31 hozzászólás

10 05 2006
CDColt

6

10 05 2006
heimtommy

CDColt az oldalon…wow!: )

Üdv Néked!!
(amúgy már megkaptam, h 6, de csakazértse látom…ez van)

11 05 2006
danneee

Én is itt akadtam meg, aztán úgy döntöttem, hogy nem érdekel.
A doki aztmondta színtévesztő vagyok akkor.

17 05 2006
fákat_ölelő

itt is egy:

17 05 2006
dvorcsak

Van Neked jogsid? Ott ugyanis ez alapteszt, ha jol emlexem. Mert bar szinteveszto nem vagyok, az emlekezetem igy a 3x felett mar gazos 🙂

17 05 2006
heimtommy

fákat_ölelő: suliban néztem, erre kérdeztem a mellettem ülő csajt, hogy hányas szám van a képen, erre mondta, h nincs is rajta szám, hanem I (heart) color.
mondom akkkor no para…

dvorcsak: ne keverd össze a látástesztet a színskála teszttel. az egyik szemésznél csinálják, a másikat a védőnéni oviban meg suliban.
amúgy van jogsim… meg vágom is a dolgokat, és sztem nem vezetek rosszul.
A lámpa gázos, de könnyen megjegyezhető: ha a felső világos, akkor nem szabad bemennem a kereszteződésbe, ha az alsó a világosabb, akkor mehetek… : )))

18 05 2006
dvorcsak

Hmm, es melyiket hol? Mert ezt akepet az orvosnal szokas nezegetni, es az en idomben meg igencsak feltetele volt mind a jogsinak, mind szinte mindenfele alkalmassagi vizsgalatnak, fegyver, targonca, de meg a kozepiskola elotti orvosi vizsgalatnal is kellett.

Amugy hiaba tudod, hogy a fenti lampa a tilos az also lampa a szabad, ha szinteveszto vagy, akkor – ugy tudom – hogy nem kapsz jogsit, legalabbis regebben ez volt.. Ha szinvak vagy, akkor viszont igen. Hmm

Na jo, a jogsim 15 eves, a kozepiskolai orvosi 18 eve volt, fegyvervizsgam ugy 10 eve van, viszont a targoncas jogsim csak 3-4 eves. Es mindnel kellett a “szamokat” neznem.

18 05 2006
heimtommy

Na, csak tisztazni szeretnek valamit, itt poenkodas helyett.
Nem vagyok szinvak, szintevezto vagyok. Ezt mar oviban megmondtak, aztan suliban is neztek, mondtak, h nem varnak valtozast, ez ilyen. Tobbnyire barna-zold ill kek/lila szinek mennek nehezen. Ez nem szinvaksag.
Tehat meg tudom mondani barmirol, h milyen szinu, max ha valaki 300m-re van tolem, lehet, h nehezen mondom meg, h khaki/zold/barna szinu polo van e rajta. Vagy amikor vitorlashajok arbocfenyeit kell megmondani (pici fenyecsek a tavolban…hat neha nem egyszeru)
A lampat, az autokat, a fenyeket, a forgalmat, meg kvazi mindent tokeletesen latok!

Amugy kismillio ember van meg ilyen… : )

18 05 2006
dvorcsak

Nos, en nem mondtam, hogy szinvak vagy. En azt mondtam, hogy regen a szintevesztok nem kaphattak pl. jogsit, de a szinvakok igen. De ezzel eszembe sem jutott azt mondani, hogy Te szinvak vagy.

Egyebkent sem szokasom masok bajaibol poent csinalni.

Na jo, mondjuk a Kiszel Tunde az kivetel. Meg az nem is ember, hanem UFO. 🙂

18 05 2006
heimtommy

jójó, értem.
nem is úgy vettem ezt! 😉
(amúgy, meg ha színvak lennék is, simán felvállalnám, sőt inkább poénra venném, mint halálkomolyan, valamilyen “fogytékosságnak”. ezzel a színtévesztéssel is sokszor poénkodunk haverekkel)

Amúgy Tündécske tényleg fura egy valami…

6 06 2006
Bumm

dvorcsak!

“…a szintevesztok nem kaphattak pl. jogsit, de a szinvakok igen.”

Ez a fenti gondolat igen logikátlan!
Aki semmilyen színt nem lát, az kaphat jogosítványt, aki pedig kettőt-hűármat téveszt, az igen!? Ne hintsd el itt a butaságaidat, hanem nézz utána a dolgoknak!

Nekem 12 éve van fegyverkezelői vizsgám. Semmiféle színtesztet nem kellett csinálnom!
Volt hallásvizsgálat, látásvizsgálat, reakcióidő teszt és egy kis logikai feladat a pszihológiai vizsgálaton belül – ennyi!
Ha jobban belegondolsz, akkor a katonaságnál sem érdekelt senkit, szintévesztő vagy-e. Kezedbe nyomták az AMD-t és hajrá!

Jogosítványod is lehet színtévesztőként, semmi akadálya, hogy vezess.
Hivatásos jogosítványa nem lehet egy színtévesztőnek, bár lehet, hogy a mértékétől függően néha mégis engedélyezik – ebben nem vagyok biztos!

Ahogy heimtommy mondta, minket színtévesztőket szinte semmiben nem gátol ez a “fogyatékosságunk”, max. néha kellemetlen, hogy szürkületben már nem látom, milyen színű egy autó, zöld vagy kék.
Függ a színfelismerésünk a távolságtól, fényviszonyoktól, a környezetben lévő színektől és a színes felület nagyságától (ezért is ilyen aprók a pettyek és hasonlók az árnyalatai!

Szóval: qrvára nem látom én sem, mi van a képen, de ez igazán csak egy cseppet zavar 🙂

6 06 2006
Bumm

Jav.:
Aki semmilyen színt nem lát, az kaphat jogosítványt, aki pedig kettőt-hármat téveszt, az nem!?

6 06 2006
dvorcsak

Bumm:

En igy tudom, a magyarazat: aki nem lat szint, annak mindegy, hogy piros vagy zold, viszont o rutinbol tudja, hogy fenn, vagy lenn. Aki teveszt, az hamarabb reagal egy rosszul latott szinre, mint hogy felfogja, hogy felul, vagy alul vilagit.

Mondom, en igy tudom, ezzel a magyarazattal, persze ez nem biztos. Viszont logikus!

Amugy a kis logikai teszt a pszihologiai vizsgalton belul – fegyvervizsganal – az egy igen csak komoly IQ teszt volt a mi esetunkben, es a a BME-n csinaltak.

6 06 2006
Bumm

dvorcsak!

Igen, de aki tudja,hogy színtévesztő, az eleve másképpen nézi – ha érted, hogy gondolom – a lámpát! Ráadásul a színtévesztésnek van jónéhány fajtája és foka; van, aki csak egy-két árnyalatot téveszt, de van, aki éppen a pirosat a zölddel!
Tehát én is meg tudom különböztetni, hogy felső-középső-alsó lámpa világít-e!

A logikai feladat pedig így maradt meg, nyilván lazán átvittem a lécet, nekem legalábbis igen gyengének tünt…

6 06 2006
Bumm

dvorcsak!

Egy idézet:

“Beszéljünk most a színlátásról, a színtévesztésről. A jó színlátás nemcsak akkor előny, amikor a naplementében, a természtben, egy szép fényképben gyönyörködünk, hanem a pályaválasztásban is, hiszen Magyarországon ma már több mint száz szakmában nem ajánlatos foglalkoztatni azokat, akik a normálistól eltérően látják a színeket. Például a szövőnek, fonónak a fonalak, a szabónak az anyagok, a szűcsnek a prémek “passzításához”, a vegyésznek, laboránsnak a kémiai reakciók színváltozása megfigyeléséhez, a villanyszerelőnek, autóvillamossági szerelőnek, telefonszerelőnek a különböző színű vezetékek összekötéséhez, a szobafestőnek, autófényezőnek, kárpitosnak, de még a tetőfedőnek, fodrásznak is a “megrendelt” színárnyalat “teljesítéséhez”, a vasutasnak, pilótának, matróznak, hivatásos gépkocsivezetőnek, rendőrnek a közlekedés biztonságához kell a helyes színlátás. (Színtévesztő úrvezető lehet!)”

Forrás: http://www.informed.hu/betegsegek/betegsegek_reszletesen/eye/anatomy_function?article_id=32339&highlight_text=szem%C3%A9szet&prk=80463322

7 06 2006
dvorcsak

Bumm: Te mit ertesz szinteveszto alatt? Csak, hogy tisztazzuk, mert ugy latom, elbeszelunk egymas mellett.

Meg ugy latom, nagyon ugrasz erre a temara.

Amugy a szabalyokat sokfele modon lehet ertelmezni. Van egy kollegam, full szinvak, de nem kap jogsit. Van egy baratom, aki szinten full szinvak, es siman vezet, megkotes nelkul.
A parom csak 80-al vezethet, mert az egyik szeme miatt nincs normalis terlatasa.

Visszaterve: szamomra a szinteveszto az, aki neha keveri a szineket, vagy nem mindig tudja megkulonboztetni oket. Es meg mindig azt mondom, hogy egy szint hamarabb reagal le az ember, mint azt, hogy a lampa felul vagy alul eg.

Pelda: a haverom ugy torte szarra magat, hogy a keresztezodesben valaki dudalt, azt hitte neki dudalnak, kinezett oldalra, latta, hogy NEM PIROS a lampa, es belement a keresztezodesbe, ahonnan jottek oldalrol. Mert a lampa piros volt, amit o nezett, az a villamos lampaja volt, ami tenyleg nem piros, hanem sargas-feher. Nem azt fogta fel, hogy rossz lampat nez, hanem azt, hogy NEM PIROS, tehat akkor biztos zold. 🙂 Vontathattam utana.

Egyebkent, mielott forgatod bennem a kest, kerlek olvass feljebb, nezd meg miket irtam.

A logikai tesztrol nem tudok nyilatkozni, nem voltam ott. Nalunk hivatalos IQ teszt volt. Ha nalad is az volt, akkor nem csodalom, hogy konnyen atvitted a lecet. Ugyanis eleg alacsonyan van. En mar csak tudom 🙂

Hivatkozva az altalad linketl oldalra:
“Február az általános iskolások pályaválasztásának időszaka. A szemorvosi rendelőket ilyenkor sokan keresik fel alkalmassági vizsgálat céljából.A szemészeti alkalmassági vizsgálatok során elsősorban a látásélességet és a színlátást nézzük, hiszen ilyenkor ezek a legfontosabbak.”

Tehat nem vagyok hulye, es nem a vedoneninel lattam ezeket a kepeket. 🙂

7 06 2006
Bumm

dvorcsak!

Mint említettem, én is színtévesztő vagyok, tudom tehát, hogy miről beszélek!
Ha visszaolvasol, láthatod, hogy én csak a színtévesztők jogosítványáról beszéltem és kizártnak tartottam, hogy ne kaphassanak jogsit, míg egy színvak igen!

Miután utánaolvastam kijelenthetem: A színtévesztő kaphat jogosítványt, csak olyan hivatásos jogosítványt nem, ahol csoportos személyszállítást végezne!

A színtévesztőt zavarja legkevésbé a “betegsége”, legtöbbször semmilyen hátránya nem származik belőle. Ez azért is így van, mert ez születési rendellenesség, tehát a gyermekek nem tudnak mihez viszonyítani és nem panaszkodnak látászavarra. Így lehet, hogy sokan csak a pályaválasztáskor döbbennek rá, hogy színtévesztők!

A pályaalkalmassági vizsgálatokat pedig már nem a védőnénik végzik, hiszen ekkor már a srácok elmúltak 14 évesek; már a körzeti orvosi rendelőben is a felnőtteket kezelő orvoshoz mennek!

A fegyver psziho és orvosi tesztjei pedig nyilván eltérhetnek egy kicsit, attól függően, hogy mikor és hol végezteted. Nekem két éve kellett megújíttatnom és egyáltalán nem volt logikai része a tesztnek, viszont annál több volt benne a reakcióidővel és a koncentráló képességgel foglalkozó orvosi rész! Pszihológiai kérdőívet töltöttem csak ki, ami azon alapul, hogy néhány kérdést többször is feltesz, csak más megfogalmazásban.

Egyik kedvenc apró logikai-ügyességi játékomban már gondoltak a színtévesztőkre: http://letoltes.prim.hu/index.prm?pid=1950 és a színekhez párosíthatunk különböző ábrákat! Mondjuk két – számomra – hasonló szín a halványsárga és a halványzöld. Ha gyorsan kell döntenem a játékban, akkor nagy segítség, hogy a sárgába egy csillagot rajzol a gép, míg a zöldbe egy esőcsepp formát!

Éppen ezért, ha nem lehetne MO-on színtévesztőnek jogosítványt szereznie, akkor én lennék az első, aki az utcára vonulva tüntetnék! Hiszen – végső, de igazán csak végső esetben – akár ábrák is jelezhetnék kiegészítésképpen, hogy a jelzés tilos vagy szabad!
Ez nem új dolog, ma is láthatunk a zöld jelzésekben nyilakat.
Senkit nem zavarna a jó színlátók közül, ha a piros lámpa kör lenne, a sárga lámpa háromszög alakú és a zöld négyzetet formálna!

7 06 2006
dvorcsak

1., A vedoneniset arra irtam, hogy heimtommy szerint keverem az orvosi vizsgalattal, es ezt az abrat szerinte csak a vedonenik mutogatjak.

2., Sosem azt irtam, hogy a szinteveszto nem kap jogsit. Azt irtam, hogy !!!tudtommal!!! a szinteveszto nem, a szinvak igen. Es elmondom megegyszer, hatha megerted: nem ugyanarrol beszelunk. En a szinteveszto alatt mast ertek. Nem rossz szinlatast, hanem szin tevesztest.

De ugy latom, nagyon belelovaltad ebbe magad.

Tudod, abban a “betegsegben” amirol Te beszelsz, lehet, hogy en is szenvedek. Elvegre honnan tudjam, hogy az amit en keknek gondolok, az masnak is ugyanugy nez ki? No, mindegy, en a TEVESZTESROL beszelek, nem arrol, mint Te.

De ha mar nem tisztaztuk, ki mit ert szinteveszto alatt, legalabb csinaltunk nehany kommentet heimtommy-nak.

Az altalad emlitett tesztnek is van valami “neve”. Ujabban szivesen alkalmazzak meg allasinterjuk eseten is, es tok mindegy, mire mit valaszolsz, csak azt nezik – ahogy emlited Te is – hogy egy maskeppen megfogalmazott kerdesre kovetkezetesen ugyanazt valaszolod e.

7 06 2006
Bumm

De olyan színtévesztés nincs, amiről beszélsz!
olyan nincs, hogy egy méterről egy autónyi egybefüggő színterületre valaki zöld helyett pirosat mondjon! Aki ennyire nem látja a színeket, az a színvak!
A színtévesztő látja és felismeri a színeket, csak bizonyos körülmények közt ez számukra nehezebb vagy egyáltalán nem megy. Ilyen körülményeket már fentebb írtam, ezek a szín területének nagysága, a távolság, ahonnan fel kéne ismernia színt, a fényviszonyok (napszak, derüs/borult idő) és az egyik legfontosabb, ami a vizsgálat alapját is képezi, a szín környezetében lévő hasonló árnyalatú színek! Ez a lényeg.

Ha csak önmagában lenne a fenti képen a sok pötty, ami hatost ad, akkor én is megmondom, hogy hatos és azt is megmondom, hogy milyen színből van kirakva! Viszont itt – direkt – más, hasonló színek veszik körül a hatosunkat, ezért én, mint színtévesztő, nem tudom elkülöníteni a hatos pöttyeit a többi, körülötte lévő pöttytől, így nem látom hatosnak a számodra nyilvánvaló hatost!

Még egy idézet:
“A fényérzékelő sejtek (fény receptorok) közül a csapok szolgálják a színlátást. A csapoknak három típusa van, amelyek mindegyike az alapszínek egyikére érzékeny. Az 1970-es években tisztázódott, hogy a csapoknak az emberi szemben három alaptípusa létezik: a kék receptorok, a zöld receptorok és a sárga receptorok. A sejtek fényelnyelési görbéi azonban nem nagyon specifikusak, a színspektrum egy szélesebb sávjára reagálnak, és bár hiányoznak az ideghártyából a vörös szín külön érzéksejtjei, a vörös színt is a sárga receptorok érzékelik.
A színtévesztő ideghártyájában az egyik csap rossz, “nem úgy érzékel, ahogy kellene”. Ez többnyire azt jelenti, hogy abban a színtartományban, aminek érzékelése rá hárulna, nem kellően érzékeny, vagy az általa érzékelt színtartomány eltolódik valamelyik másik csap színtartománya felé, így hiába működik minden csap, lényegében egy szín érzékelése kiesik. Leggyakrabban a zöld, illetve a sárga receptorok hibája vagy teljes hiánya fordul elő. A leggyakoribb hiba az, amikor a vörös érzékelésére hivatott csapocska színtartománya a zöld felé tolódik, vagy a zöld érzékelésére hivatott receptorok érzékenységi görbéje a kék vagy vörös tartomány felé csúszik el. Ma már minden színtévesztő színtévesztési hibájának oka, a csapok érzékelési tartománya jó közelítéssel meghatározható, és elmondhatjuk, hogy bár vannak gyakrabban előforduló típusok, lényegében minden színtévesztő egyedi hibával bír.
A színvak ember ideghártyájából egyszerűen hiányzik az egyik csapocska.”

Forrás: http://www.babaszoba.hu/topics/articles?aid=438

7 06 2006
dvorcsak

En is vegig olvastam a cikket.

7 06 2006
Bumm

Akkor most már tiszta, ugye?

8 06 2006
dvorcsak

Persze, hogy tiszta. Nekem eleddig is az volt.

Es igazabol idezgethetsz ameddig akarsz, meg mindig elbeszelunk egymas mellett, es meg mindig egy felesleges vitaban vagyunk, holott az egesz dolog nem is erre indult. Na de mindegy. Van, akinek ez kell…

8 06 2006
heimtommy

wow, micsoda eszmecserék így színtévesztés/vakság terén…

nam vagytok akármik fiúk, csak így tovább a kommentelésekkel! 😉

8 06 2006
Bumm

heimtommy!

Szerintem kiveséztük a témát 🙂

8 06 2006
heimtommy

hát én színtévesztő vagyok, de fele ennyit nem tudtam volna hozzászólni! : )
köszi srácok, élmény volt olvasni Titeket itt!
(lehet persze folytatni ; ) )

17 02 2007
izya
14 06 2007
Lagia

A load of codswallopf

24 06 2007
Agnese

As pleased as Punchm

25 06 2007
Nucca

I like your site because it’s very interesting!t

6 07 2007
Santa

Over the mooni

26 03 2008
Toinnamoone

Beautiful teen girls
http://www.porntubebestmovies3.tk

Hozzászólás a(z) Bumm bejegyzéshez Kilépés a válaszból